Algemene Voorwaarden
Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op alle aanbiedingen van en opdrachten aan Royal Interior (hierna te noemen “Royal Interior”). Door een bestelling te plaatsen geeft de klant aan deze voorwaarden te hebben gelezen en te accepteren, en alle informatie te hebben ontvangen met betrekking tot de eigenschappen en het nodige onderhoud aan onze producten en diensten. Op elke overeenkomst tussen klant en Royal Interior is het Nederlands recht van toepassing.
- Diensten Royal Interior biedt de volgende diensten aan:
- Renovatie van Woonruimtes
- Timmerwerk op Maat
- Meubelmontage en Demontage
- Microcement voor Muren en Vloeren
- Epoxy Kunst (Epoxy Art voor Aanrechtbladen, Tafels en Schilderijen)
- Vloer Egaliseren en Gietvloeren
- Epoxy Coatings (Voor Vloeren en Oppervlakken)
- Keukenmontage
- Installaties (Lampen Ophangen en TV-montage)
- Bestellingen 2.1. Offertes van Royal Interior zijn één maand geldig, tenzij uitdrukkelijk anders vermeld. Prijzen genoemd in de offertes zijn exclusief BTW en exclusief vervoer vanaf Schiedam, tenzij uitdrukkelijk anders vermeld.2.2. Bestellingen kunnen uitsluitend schriftelijk (e-mail/WhatsApp) of door ondertekening van de orderbon bij Royal Interior geplaatst worden. De bestelling zal omschreven worden op de orderbon. De klant dient deze vooraf te controleren op juistheid en volledigheid. Alle afmetingen worden tijdens de bestelling vastgelegd, maar zijn indicatieve afmetingen.2.3. Royal Interior is niet verantwoordelijk voor druk-, zet- of typefouten of als door technische storingen de prijs, data of andere informatie van producten verkeerd is weergegeven op offertes, folders of op de website. Royal Interior is niet gebonden een product te leveren tegen een foutief vermelde prijs of voorwaarden.
- Betaling 3.1. Voor alle bestellingen vraagt Royal Interior een aanbetaling van 50% van het totaalbedrag. Het aan te betalen bedrag staat vermeld op de orderbon. Na ontvangst van de aanbetaling wordt de bestelling in behandeling genomen. Het restantbedrag dient de klant vóór levering contant of via bank te betalen. Betaling achteraf is niet mogelijk.3.2. Wanneer de klant van de bestelling afziet, zal Royal Interior het bedrag niet restitueren.3.3. Royal Interior blijft volledig eigenaar van de geleverde producten tot het moment dat de koopprijs volledig is voldaan.3.4. In geval van faillissement, surseance van betaling of curatele van de klant zijn de vorderingen van Royal Interior en de verplichtingen van de klant jegens Royal Interior onmiddellijk opeisbaar.
- Annulering 4.1. Vanaf het moment van aankoop is de klant gehouden aan de algemene voorwaarden van Royal Interior. Bij annulering van de overeenkomst door de klant is er een schadevergoeding verschuldigd van 50% van het aankoopbedrag en zal er geen restitutie plaatsvinden van de aanbetaling.
- Levering 5.1. Voor maatwerkproducten streeft Royal Interior naar een snelle levertijd van zes tot tien weken. Producten uit de showroom hebben een levertijd van één tot drie weken. Wanneer Royal Interior niet aan deze levertijden kan voldoen, wordt de klant hiervan tijdig op de hoogte gebracht.5.2. Indien een leverdatum is verstreken, heeft de klant geen recht op vergoeding of annulering.5.3. Wanneer de producten gereed zijn, zal Royal Interior de klant hiervan op de hoogte brengen. De klant wordt verzocht om de producten vóór aflevering te komen bekijken en goed te keuren voor aflevering. Kleine afwijkingen kunnen voorkomen.5.4. Bestellingen kunnen, indien gewenst, bezorgd worden. Bij mondelinge verkoop zal Royal Interior de klant hiernaar vragen. Gezien het gewicht en de lengte van de producten levert Royal Interior tot de eerste deur op de begane grond. Voor zwaardere of langere producten wordt een transportbedrijf ingeschakeld of regelt de klant zelf het transport. Hulp bij het plaatsen van producten is tegen vergoeding mogelijk. Eventuele schade opgelopen tijdens het plaatsen is voor rekening van de klant.5.5. Voor het bezorgen rekent Royal Interior een tarief dat van tevoren met de klant wordt overlegd en overeengekomen.5.6. De klant wordt verzocht om de goederen bij aflevering te controleren op beschadigingen en te onderzoeken of de goederen aan de overeenkomst beantwoorden. Bij akkoord dient de klant te tekenen voor goede ontvangst. Indien dit niet het geval is, dient de klant Royal Interior binnen 24 uur hiervan op de hoogte te stellen.
- Ruilen / Retourneren 6.1. Maatwerkproducten zijn speciaal op wens van de klant vervaardigd. Royal Interior is niet verplicht deze producten retour te nemen. De klant is gedurende het gehele proces op de hoogte gehouden en in de gelegenheid gesteld het bestelde product tijdens de verschillende fasen van het productieproces te inspecteren en goed te keuren.
- Aansprakelijkheid 7.1. De producten en diensten van Royal Interior zijn doorgaans zwaar. De klant is zelf verantwoordelijk voor het veilig plaatsen van de producten en de geschiktheid van de ruimte waarin het product geplaatst wordt.7.2. Royal Interior accepteert geen aansprakelijkheid voor eventuele schade, bij de klant of bij derden, die veroorzaakt wordt door een door Royal Interior geleverde product of dienst, ongeacht de oorzaak.
- Verantwoordelijkheid van de klant 8.1. De klant is verantwoordelijk voor het onderhoud van de producten en diensten die door Royal Interior geleverd worden, inclusief de bescherming van de producten tegen extreme temperatuur- en vochtigheidschommelingen.8.2. Royal Interior garandeert dat de geleverde producten voldoen aan de gebruikelijke eisen en normen die daaraan kunnen worden gesteld.